Creieu amb això?

Jo no hi creia. De fet sempre he sigut agnòstic.
Però l'altre dia em vaig sorprendre entrant a una església i no com un turista més.
Necessitava pau i vaig pensar "a les esglésies diuen que hi regna".
Al traspassar les portes em vaig trobar sol (no físicament).
Vaig notar com el desordre i bogeria dels meus pensaments minvava i tot el pes dels pensaments requeien en una sola idea.
No vaig pensar en el que estava fent, els meus peus, arrossegant-se, feixucs, sense por però amb respecta, em dirigien directa a la verge de la Mercè.
Uns pocs bancs davant d'ella em vaig deixar caure i vaig quedar agenollat al banc.
Ara recordo una sensació estranya.
Amb un xiuxiueig de veu vaig demanar perdó. Perdó per estar allà i no saber resar, com si d'alguna manera faltés al respecta de tants i tants creients que, molt més que jo, es mereixien que se'ls escoltés.
Curiosament i soprenent-me, sobretot coneixent l'egoisme natural de l'ésser humà, vaig intentar resar i vaig demanar una cosa que no era per mi.
Xiuxiuejant vaig demanar que la cuidés, que fes tot el possible perquè tot el mal que li vaig fer el pogués reparar i així fos feliç.
Mentre deia això notava la frescor de la pedra i l'escalfor del cor, i per la cara em queien llàgrimes, però no eren per mi.

Al sortir de l’església vaig tornar a la "realitat", amb pensaments ordenats, però amb idees remogudes.

Es curiós com les situacions dolentes de la vida poden tocar el ciments d'algunes idees i com, en moments difícils, necessites creure en alguna cosa.
No sé si hi crec ni en què crec, però si sé que hi tornaré, perquè la veu no es gasta, la paraula es gratuïta i si potser algú em sent, qui sap...

8 comentaris:

Yo no creo en el Tarot, no creo en Dios... Pero si creo en las personas... Especialmente en las buenas personas, y los buenos sentimientos. Y de eso ambos tenéis mucho.Y también creo que el tiempo cura las heridas. El futuro será bueno para ambos allí donde os encontréis.
Cuídate mucho
Vicky

 

el tarot no me'l crec gens, però una passejadeta per la catedral de Tarragona a les 7 de la tarda d'un dia qualsevol.......i no sóc creient...o sigui que ja veus.
Però crec que el teu post va d'una altra cosa...

 

Vicky: Eso espero. Cuidate tu también.

Waipujoan: jo tampoc hi crec, però la gent desesperada es pot agafar a qualsevol cosa. Salutacions,

 

K bello tu post, a mi me encantó y sé que quieres decir.A veces nos volvemos más y más frívolos en todas las cosas de la vida, dejamos de creer en la mágia, en lo espiritual y creemos que nuestras ideas o no creencias son las únicas.
Un rato de paz en una iglesia, donde quizás sea por lo que ella es si representa nos puede hacer tener sentimientos muy encontrados, pedir por alguien, pedir perdón cuando a veces no puedes decirlo a la persona, explicar a un ser que quizás te escuche tus dudas o inquietudes pueden a llegar a ser gratificante.
No podemos reirnos de la fe, porque siempre hay algo más allá que nosotros mismos no entendemos.

 

Cierto Carolina,
además para rematar, después de esto i como si de alguna manera se me intentara alegrar el día, me encontré con un concierto del Instituto de Gospel de Barcelona que me alegró cantidad, rebosaban buen rollo y me contagié de ello.

 

hi ha lloc on regna la esperitualitat, la calma, la pau i el sentirse a un mateix. Pers uns pot ser una iglesia, per una altre una mesquita, el mar o el cim d'uan montanya. El cert es q en moments d canvi i negit escoltarse i ser escoltat es el millor per posar els sentiment i les idees en ordre. Un ptonas.

 

Hola Déjà vie,
cert, moltes vegades depend del simbolisme que pot tenir el lloc per a cada un i suposo que si no hi creus, si hagués estat una mesquita, una muntanya o qualsevol altre lloc m'hauria servit.
un ptonas a tu també.

 

jo no sóc cristiana però els llocs sagrats em desperten un gran respecte, siga una església, una mesquita o un cercle de pedres enmig d'un bosc. Tenen alguna cosa que els fa especials.

 

Publica un comentari a l'entrada